En tur till veterinären

Oj vad det har hänt saker i Franks liv sedan sist jag skrev. Vi spenderade nästan en vecka hemma i Småland där Frank för första gången fick träffa mina föräldrar, mina syskon, Mackes föräldrar, mina mor- och farföräldrar, fabröder, fastrar, kusiner och så vidare och så vidare. Och som Frank trivdes! Varför var jag orolig för det innan? Det gick ju jättebra.

Han hängde med på fest, på midsommarfirande och på bilturer ut till Försjön. Han hade möjligheten att gå ut när som helst, han fick leka med min farbrors hund Bella, han fick uppleva enorm kärlek från mina familjemedlemmar. Han blev helt enkelt bortskämd 24/7.

I fyra dagar har vi varit hemma i vår etta nu. Dessa fyra dagar har varit ensamma, då Macke har börjat på ett nytt jobb typ vilket ha inneburit att han är borta heeela dagarna (i skrivande stund är han fortfarande inte hemma och visste inte när han skulle ge sig av hemåt. 45 minuters restid hem också..). Så, ja, vi är lite deppiga Frank och jag! Dessutom har det ju vräkt ner både måndag, tisdag och onsdag. Det har lett till soffhäng och Twin Peaks. Men idag var det strålande sol och jag och Frank gav oss ut på äventyr! Slutdestination: veterinären för 12-veckorsvaccinationen.

För att komma till veterinären måste man först gå till tunnelbanestation Råcksta. Trots att Frank är en snabb valp i koppel finns det oändligt med intressanta grejer längst med vägen (bland annat en äcklig brödbit som jag fick bända upp hans käke för att få ut..). Det tar sin lilla tid. Sedan in i tunnelbanevagnen, åka en station, kliva av. Ta bussen till Spånga station för att där promenera längs med en vältrafikerad väg för att komma till veterinären. Väl inne hos veterinären fick han sjukt mycket uppståndelse av både besökare, receptionister och veterinärer. Alla ville hälsa på honom (för han är ju oemotståndlig!)

Frank fick i alla fall sin spruta och nu är han fullt vaccinerad vilket innebär att det är fritt fram för honom att hälsa på andra hundar. Vi har faktiskt låtit honom hälsa på valda andra hundar för att lära sig det, men nu är det alltså fritt fram. Känns skönt.

Och på måndag fyller parveln 3 månader!



Kommentarer
Anna

SV: ja det va ganska likt! Ett likt kort va det i alla fall! :) Han är underbar Er Frank!! Verkligen jättefin. Nu har massor att vara stolta för. Hoppas allt kommer gå bra för Er och att Frank blir en lugn och trygg fralla.

Svar: Tack!
Frank Olov Gustafsson Lundberg

2012-06-30 @ 19:45:48
URL: http://nanniss.blogspot.com
Josefin Ärlevik

Hej, haft en bra start på veckan? :)

2012-07-03 @ 10:18:07
URL: http://josefinarlevik.blogg.se
Josefin Ärlevik

Hej, haft en bra start på veckan? :)

2012-07-03 @ 10:18:39
URL: http://josefinarlevik.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0