Klättrar på väggarna

På resa i Rom med min älskade, sommaren 2011.
 

Nu har det gått två dagar sedan Frank opererades. Och vi klättrar på väggarna här hemma. Veterinären ordinerade bara korta koppelpromenader fram tills stygnen ska tas bort. Jag ringde veterinären förut och bokade om tiden. Först hade vi 15.15 på fredagen den 7 dec, nu fick vi 09.00 samma dag. Det är exakt 10 dagar efter operationen. Anledningen till att jag bokade om tiden vi ska ta bort stygnen hade såklart inte bara att göra med att vi är så himla rastlösa här hemma och att varje timme räknas. Nä, på eftermiddagen ska Macke på julfest (och min mamma, pappa och lillebror kommer och hälsar på hela vägen från Vimmerby!) så han kan inte följa med. Men klockan 9 på förmiddagen kan han hänga med. Jag kan givetvis gå till veterinären själv, men Frank (och jag ) har haft så dåliga erfarenheter på grund av att jag har varit där själv med honom sååå många gånger och när smärta är iblandat blir Frank så himla orolig och piper och skakar och har sig. Han är ganska rädd för veterinärer helt enkelt, och det kan givetvis bero på min oro. Därför är det skönare om Macke följer med också, både för mig och för Frank.
 
Men jag längtar tills stygnen ska tas bort så vi får aktiveras lite här hemma igen!


Kommentarer
Anonym

Ernst är verkligen fantastisk, tack för din fina kommentar :-)

2012-11-29 @ 21:42:02
URL: http://iamcharlotte.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0