Att leva med Frank



Kontaktövningar in the making.

  • Frank vaknar när Marcus (husse) går upp runt klockan halv sju på morgonen.
  • Marcus tar med honom ut på en snabb rastning.
  • Han kommer in igen och hamnar allt som oftast i sängen hos mig
  • Frank och jag somnar om och Marcus går till jobbet
  • Förhoppningsvis vaknar vi så Frank kan få sitt morgonmål klockan åtta. Oftast får han det innan vi somnar om, för vi har sovit lääänge vissa dagar.
  • Frank vaknar igen vid elva-tiden kanske.
  • Vi går ut på en snabb rastning.
  • Jag gör i ordning Franks lunch. Klockan 12 ska han ha mat igen.
  • Vi kanske leker lite på golvet eller så pysslar jag med något annat. Förslagsvis äter.
  • Jag tränar Frank i några kommandon.
  • Frank somnar en stund igen.
  • Efter någon timme vaknar han och vi går ut på en längre promenad och miljöträning.
  • När vi kommer in igen är det dags för middagen runt klockan 4/5.
  • Frank somnar. Sover kanske i två-tre timmar.
  • Frank vaknar och behöver gå ut för att kissa och bajsa. Vi tränar nog också på några kommandon.
  • Sedan kanske det blir lite bus på golvet en stund eller kanske får han en rolig hushållspappersrulle fylld med godis medan vi äter middag. Hans favoritgrej!
  • Det är antagligen dags för hans kvällsmål klockan 8 nu.
  • Han äter.
  • Somnar sedan och sover tills elva-tiden ungefär.
  • Vi går ut för en snabb rastning igen och brukar springa av oss lite med husse.
  • Han somnar och sover hela natten.

 

Som jag sa, vardagen med en valp är inte alltid lätt. Som tur är sover han väldigt mycket så man har tid över för disk, mat, plugg etc etc vad man nu vill hålla på med.

 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0