Lista.

Lista från Johanna. 
 
Nämn tre bra egenskaper hos dig själv: Om jag hade skapat mig själv på the Sims hade jag haft egenskaperna Familjeinriktad, Bokmal och Vänlig.
Nämn tre mindre bra egenskaper hos dig själv: Utgår ifrån The Sims: Soffpotatis, Barnslig (fast det är ändå en av mina bästa egenskaper, ibland) och Överkänslig.
Vad är du rädd för: Inget och allt. Just nu är jag mest rädd över saker som kan hända Frank, och min lillebror Adrian. De tre är det mest värdefulla jag har. Skulle något hända någon annan i mitt liv skulle det så klart vara förödande men mitt fokus ligger på de jag nämnde. De är så små och oförstörda.
Vad är du mest nöjd med hos dig själv: Att jag trots ogillande blickar och kommentarer gör saker jag vill göra. Exempelvis: flyttar till Stockholm, köper lägenhet och kanske framför allt köper hund. Det bästa beslut jag (vi) någonsin tagit.
Det roligaste jobbet du haft/har: Haha tragiskt nog är det än så länge Ica. Men praktiken på lokaltidningen Vi i Väsby / Vi i Sollentuna var riktigt roligt + såklart tiden på Egoboost Magazine. Det har ju liksom med journalistik att göra. Men mitt drömjobb är nog inte riktigt journalist. Vi får se vad framtiden har att ge.
Har du körkort och egen bil: Har körkört sedan tre år tillbaka (tog det på min 18-årsdag!) och vi funderar på att skaffa bil framöver. Kanske i vår. Skulle underlätta vardagen med hund något oerhört.
När skrattade du senast: När Frank clownade sig.
Vem åt du mat med sist: Hmm. Jo, men lunch igår åt jag med Frida och Dina. Matlåda med hemmagjorda köttbullar (skulle aldrig äta köpta..) och mitt godaste potatismos och karl-johan-svampsås. Mums.
Vad var du rädd för när du var liten: Att mamma skulle dö för att hon rökte, att mitt marsvin Indiana skulle dö, och typ att mina syskon skulle dö. Hade faktiskt ett syskon som dog, det var en sorglig period i mitt liv även om jag nu när jag tänker tillbaka inte berättade särskilt mycket om det. Men just det faktum att bebisen hade BF dagen innan min födelsedag gjorde att det kändes extra stort, minns jag. Men hade bebisen inte dött hade inte Adrian funnits, så jag är väldigt tacksam ändå såklart. Ett finare syskon än Adrian går inte att få.
Vad ville du, som liten bli när du blev stor: Först mekaniker, sedan veterinär, sedan författare och journalist.
Värsta smärtan du råkat ut för: När alla djur jag har känt har dött som Max men framför allt mitt egna marsvin Indiana. Jag är ganska skonad för dödsfall faktiskt, därför gör nog Indianas död fortfarande ont.
Något som gjort dig riktigt glad i ditt liv: När Adrian föddes! Att vi alltid har umgåtts mycket i familjen, min familj har varit mina bästa vänner.
Någon du ser upp till: Har inte haft några förebilder riktigt, åtminstone inte kända förebilder. Ser upp till min far som är väldigt principfast och i princip aldrig på 25 år har sjukanmält sig, alltid är öppen för nya infallsvinklar och förslag och känns väldigt trygg. Ser upp till min mamma som var hemma mycket när vi var små och gjorde att jag slapp spendera all min tid på dagis/fritids, alltid varit rolig att umgås med och som alltid slår nya rekord i vattenrutschbanan på äventyrsbaden och som alltid lyssnar och förstår. Ser upp till min farmor som aldrig är arg eller sur utan bara glad och älskande. Ser upp till Marcus, som alltid låter mig vara den jag är och som trots att jag surar och gnäller alltid tycker om mig, alltid har tid med lite oseriöst bus/bråk och som jag kan berätta allt för. Som är min bästa vän.
Vad finns alltid i din handväska: Bajspåsar och en vattenflaska.
Antal gånger du varit utomlands: Mindre än tio gånger åtminstone. Spanien ett antal gånger (har/har haft kusiner där) , Frankrike, Italien, Kos, Polen, Tallin, London.
Vilken plats var finast: Italien med Marcus. Kanske just för att vi var så himla nykära och staden var helt fantastisk.
Har du piercing eller tatuering: Har aldrig haft och kommer aldrig att skaffa.


Antingen-eller-frågor...
Storstad eller landet: Landet! Alltid!
Hamburgare eller pizza: Hamburgare. Egengjorda (såklart) med rostade bröd och guacamole. Mums.
Bok eller film:
Förr: bok. Nu: Film, eller serier. Hatar när filmer tar slut.
Vin eller öl: Öl
Charter- eller skidsemester: Hmm, någonstans mittimellan. Är inte jätteförtjust i charter, har bara åkt skidor en gång. Men hellre sol än snö helt klart.
Glass eller godis: Glass! Älskar glass (dock inte Ben & Jerrys, typ världens mest överskattade glass..)
Varm eller kall oboy: Kall oboy. Hatar varm.
Förfest eller efterfest: Stannar aldrig ute tillräckligt länge för efterfest så förfest. Helt klart.
Sverige eller utlandet: Jag älskar Sverige. Behöver inte lämna landet för semester.
Flyg eller tåg: Tåg, avskyr att flyga.

3 saker jag gör varje dag...
Plockar upp hundskit
Pussar på Frank
Går promenader

3 saker jag helst dricker...

Vatten
Rabarbersaft
Kaffe

3 saker jag helst äter...
 
Husmanskost
Potatis!
Keso såklart
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0