Jag gillar mitt nya objektiv

Frank leker med en numera söndertuggad pipleksak.
Frank tycker att det nya objektivet är så stort och kommer så nära ( i jämförelse med mitt andra som är 50 mm och fast - dvs man måste gå en bit bort) så de flesta bilder ser ut såhär. Kanske inte så fina. Men han vänjer sig!
Ibland blir han fin ändå (obs, ignorera vårt stökiga hem!)
Söt var det ja <3
Mysis <3
 
Nu kan jag bara inte låta bli att ta upp kameran när jag har tråkigt. Här på en tunnelbanestation i Masmo (av alla ställen).
Vår stringhylla i vårt minikök får numera plats på bilden. hehe.
Jag lagade hamburgare lchf-style i söndags. Jag och Macke har slutat äta socker och börjat med lågkolhydratskost. Min mage tackar mig, aldrig mått så här bra. Obs: kommer inte gå med i "sekten". Men jo, det är för jävla god mat + ej längre ont i magen, wihoo!
Okej, jag vet att det ser riktigt stökigt ut (ej homestylat på bilden) men jag är så faschinerad över att allt får plats! (typ).
Andra sidan av vårt hem. Lite mindre stökigt och en fin pojkvän i soffan.
 
Summa summarum: Jag ÄLSKAR mitt nya objektiv och jag kan tänka mig att det passar ännu bättre ute i dagsljus! (har ej hunnit prova än, pga snoväder..)


Kommentarer
karoline

Alltså ÅH SÅ SÖT!!! gulligaste hunden på länge!

2013-02-06 @ 21:19:16
URL: http://www.karolinesvintage.se
Linnea

Vad kul att få se hur ni har det hemma! Jättefint! Så fina tallrikar också. Jag fick en hel del porslin när jag flyttade hemifrån, men det är antingen vitt eller beige i många skålar och tallrikar. Tråkigt. Man vill ju inte gärna köpa nytt liksom, det gamla vill man inte slänga och sälja får man ju inget för det.

Svar: Tack! Just de på hamburger-bilden är Mon Amie från Rörstrand. Fick två nytillverkade i julklapp + skålar och kaffekoppar. Men jag och Macke har faktiskt en liten fetisch på porslin... Du skulle se våra skåp. Proppade. Bara en massa färglatt (nästan, förutom lite, för precis som du fick jag lite "finporslin" i tråkiga färger när jag fyllde 18..) porslin och bara märkesporslin. Det bästa av allt: allting är köpt på loppis för nästan inga pengar alls. Det är jättekul att duka hemma hos oss! :) Vi matchar det med udda saftglas (också från loppis) och mackes farmors gamla bestick med svart skaft. :)
Felicia - Frankofil

2013-02-07 @ 12:23:22
URL: http://www.spelinnea.wordpress.com
Angus

Ni har så mysigt hemma hos er! Superfint, vill fika i ert minikök!
Jag har missat vad det är för nytt objektiv?
Sv: skönt att höra om fler positiva operationer! :)

Svar: Tack! :) http://www.mediamarkt.se/mcs/product/CANON-EF-S-17-85MM-1%3A4.0-5.6-IS-USM,90952,389097,460673.html?langId=-16 Det här har jag köpt! Supernöjd. Har bara haft ett 50 mm 1,8 innan så det är stooor skillnad! Vad mycket man får med på bild! Men såklart är man ju också bortskämd med bländaren på det fasta (har sett att du har samma). Men det är bildstabilisator också så man kan ta skarpa foton med mycket längre slutartid. :)
Felicia - Frankofil

2013-02-19 @ 08:13:47
URL: http://angusfoto.blogg.se
Angus

jag fullkompligt älskar ju 50 mm! Älskar ju att den har 1.8 bländare. Men jag håller med omatt det är trist att inget får plats.. och att man får springa omrking och "zooma" själv!
Låter som ni har en bra plan oxå!! nu börjar vardagen imorrn och jag ska återgå till min plan..

2013-02-24 @ 15:23:30
URL: http://angusfoto.blogg.se
Lovisa

Så fin han är Frank! Vilken lyster i pälsen - tyder på att han är lycklig :D

Svar: Är det så? Det visste jag inte! :) Vi har hört det ganska mycket, att han är fin i pälsen, både från privatpersoner och veterinärer. Alltid kul att få beröm ;) Vi gör i princip ingenting med pälsen heller. Duschar honom någon gång ibland (dags snart, senast var efter operationen i december) och borstar honom en gång efter varje dusch. Inget tillskott i maten eller något. Men är glad så länge den är fin :) Och jag hoppas att han är lycklig :)
Felicia - Frankofil

2013-02-26 @ 15:32:37
URL: http://mangsyssleriet.blogg.se
Lovisa - Mångsysslare

Jag tänker så att djur som är sjuka/deprimerade kan man ofta avslöja genom att pälsen är matt. :)
Det är bra att inte bada för ofta, då bevaras det naturliga fettet. Min hund (nakenhund) måste man dock tvätta varannan vecka ungefär, då smutsen kommer direkt på deras hud då de inte har något pälsskydd :) Men han torkar väldigt fort så det går undan ;D

2013-02-28 @ 19:03:42
URL: http://mangsyssleriet.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0