Årsresume i form av lista

Beskriv året med tre ord.
Kärleksfullt, händelserikt och mentalt jobbigt.

Ibland var livet jobbigt.

Vilka ser du som de största händelserna under året?
Började plugga journalistik på Södertörns Högskola, blev matte till Frank och köpte lägenhet med Macke. Sedan var det roligt att åka till både Tallin och London med Macke. Älskar att resa med honom <3
 
Bilder från en resa till Tallinn.
 
Vi var i London över påsk, supermysigt!

 

Har du blivit bättre på något?
Jag har blivit bättre på hundar! Jag har blivit bättre på att ta ansvar. Har ju faktiskt en liten plutt som behöver mig nu.

Gjorde du något du aldrig gjort förut?
Jag köpte hund med Macke. Jag vågade!

Vad var extra dåligt med året?
Att jag inte kunde fokusera 100 % på skolan den andra terminen. Mycket på grund av Franks operation. Men nu hoppas jag att jag ska kunna fokusera igen!

Vad var extra bra?
Frank såklart. Men också att jag och Macke landade i vår roll som matte och husse. Lägenheten är ett stort plus också. Nu slipper vi känna ångesten för att leta andrahands-lägenheter.

Vad lyssnade du på?

I princip bara podcast. Hannah & Amanda, Alex & Sigge, Värvet, Hanapees otroliga podcast, Filip och Fredriks podcast.. och så vidare.

Vad skrattade du åt?

Frank! Finns ingen som kan liva upp en dålig dag som han kan. Sen skrattar jag såklart åt mig själv, sympatisk som jag är..

Vad grät du till?

När Frank har varit sjuk. Det var MYCKET oro kring hans knöl och att sövas... det gick ju bra som tur är!

Lärde du känna några nya människor?
Ja! I våras var det framför allt Sandra i journalistklassen <3 Och andra fina klassisar såklart. Nu i höst har jag lärt känna Frida, Dina och Ida mer. Också journaliststudenter men de har även läst sociologi med mig. De förgyllde hösten <3

 
Och så slutligen; dina planer inför 2013?
Att landa mentalt. Att slippa oroa mig för bostadsletande. Att Frank och alla jag känner ska få vara friska. Att det ska fungera bra med Franks nya daghusse. Att skolan ska rulla på fint. Att jag och Macke åker på minst en utlandssemester (kanske över påsk?). Vi har så himla fina familjer så att få någon att passa Frank blir inga problem. Men max en weekend, mer klarar inte jag! Att få må bra. Att få i ordning lägenheten. Att få vara kär och känna att livet är härligt! Att Frank ska bli en fin unghund.

 

Gott nytt år!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0