Höstlek i Vimmerby

 
 
I helgen besökte vi min familj hemma i Vimmerby. Fick skjuts ner och tog egen (lånad) bil hem. Men vad det är roligt att åka hem sådär med Frank. Frank älskar att vara i Vimmerby, han är i centrum hela tiden och får en massa gottit och kärlek. Vi passade på att ta med systemkameran och fota lite fina höstbilder nu innan vintern kommer på riktigt. Bilderna ovan är tagna i Källängsparken, som ligger bara ett stenkast bort från mitt föräldrahem. Ibland kan jag sakna Vimmerby, men just nu är mitt hem Stockholm. Jag tvivlar på om vi någonsin flyttar till Vimmerby igen, har man väl vant sig vid större städer är det nog svårt. Däremot tror jag inte heller att vi kommer att bo kvar i Stockholm resten av livet. Vi vill båda två bo i Småland, Jönköping kanske?
 
Den största nackdelen med Stockholm är helt klart pendlingstiden. För det mesta har jag två timmars lektion i skolan två-tre gånger i veckan. Två timmar skulle Frank klara sig galant ensam. Men det tar cirka en timme för mig att åka till skolan (som ligger i Flemingsberg, cirka 20 minuter från centrala Stockholm. Vi bor i Bromma, Råcksta, cirka tjugo minuter från centrala Stockholm fast åt andra hållet..). Då blir det cirka fyra timmar som Frank får vara själv, och visst, det kanske inte skulle vara några problem egentligen.. Men vi har ändå en skitbra dagmatte men faktum är att det tar cirka trettio minuter att åka dit och sedan cirka en timme till skolan därifrån, så dagarna blir BETYDLIGT längre.. Och det kostar 150 kronor per dag.
 
Men vissa dagar (som igår) får man plötsligt en heldag på schemat ( 9-15) och då är det guld värt att ha en dagmatte.
 
Jag tror vi tjänar på dagmatte i slutändan ändå. Frank slipper vara ensam, han vänjer sig att lämnas bort, han får ha det lite kul och leka med andra hundar. Och det handlar ju dessutom om max tre dagar i veckan (oftast bara två).
 
 


Kommentarer
Angus

Fin jacka frankie har!Sue Ellen har en i svart! :)
Bra där med hornen! Någon mer som har känns alltid bra, är supernöjd med dom! :)

Svar: Så himla bra jacka verkligen!
Ja horn är snyggt!! Måste sätta upp mitt snart!
Frank Olov Gustafsson Lundberg

2012-11-06 @ 19:58:13
URL: http://www.angusfoto.blogg.se
Angus

Tycker att Frank är så himla duktig på att vara själv! Han borde lära Sue Ellen det. Visst är frallor lite buffliga, S.E är som en sten, svår arr rubba. Tar jag i min systers flat på det sättet jag tar i Ellen faller han omkull!! :) haha
Men på dagis handlar det om ren och skär mobbning från Sue ELlens sida! Hon tar sats från soffan och försöker pricka chiwauwerna! (eller hur det nu stavas) så de flyger som vantar!

Svar: Haha jag känner igen det där! Jag kan nästan tänka mig att många tror att man är hård mot sin hund.. hehe. Men Frank märker inte ens om man tar honom i nackskinnet?
Haha stackars chihuahuorna! Det kanske inte är så kul för dom, men jag blir full i skratt när föreställer mig bilden av Sue Ellen som kastar sig på de stackars små sköra hundarna.. Hehe.

Franks dagmatte har hand om tre hundar och har en själv. Frank + tre chihuahuor. Hon tvingas sära på hundarna inomhus för chihuahuorna är livrädda för Frank och de har tydligen bitit andra hundar förut av rädsla så hon vågar inte riktigt ha de ihop.. Jag har aldrig hört att han skulle vara en mobbare hos henne dock, men chihuahuaorna tycker dock att han är alldeles för bufflig.. Men jag har å andra sidan inte mött någon chihuahua någongång som har gillat Frank? De kanske är varandras fiender bulldoggar och chihuahuor. ;)
Frank Olov Gustafsson Lundberg

2012-11-06 @ 20:01:10
URL: http://angusfoto.blogg.se
Marie

Ohh så söt han är och vilken fin dräkt han har på sig =D

2012-11-13 @ 11:53:48
URL: http://myflowergirl.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0