Siffror

6 bästa sakerna idag
 
 
- Det är FREDAG!
- Jag hade en morgonlektion (8-10) vilket är hemskt först. Jag måste nämligen lämna hemmet cirka kvart i sju på morgonen då. Har en bit till skolan nämligen. Men när vi sedan slutade lite tidigare, cirka halv tio, och jag var hemma innan halv elva, ja då var det skönt! Helg vid halv elva, det är det inte många som får.
- Att jag är trött och Frank är trött och då gör det ingenting att jag ligger i sängen och skriver det här just nu. Älskar att ligga i sängen på dagen, men oftast känns det så sunkigt. Inte idag.
- Att en hel helg väntar med min finaste sambo. Han jobbar så himla mycket i veckorna så helgerna är nästan alltid bara uppbokade åt oss två <3  Och Franken såklart också.
- Att jag har beställt en superfin jacka. Den här. Hoppas den är lika fin i verkligheten. Har letat i evigheter efter en fin och bra sådan på second hand men det är svårt..
- Att Elsa Billgrens bok Vintage och Vintagefabrikens bok Vintageparty kom med posten igår. Ska nog bläddra igenom de en gång till idag.
 
 
5 ord som beskriver dig
 
- Nördig
- Otålig
- Trygghetsnarkoman
- Knäpp
– Egen
 
 
4 drömmar
 
– Att bo på landet. Ha en egen gård. Ha höns. Hästar. Hundar. Odla egna tomater och rabarber. Skotta snögångar åt Frank på vintern. Ha en höstack som jag, Macke och barnen kan ha picknick i på sommaren.
– Att ha bebisar. Är helt besatt av tanken på egna barn. Helst igår. Men jag är också logisk och vet att det är bra att ha en utbildning i ryggen, en bostad som barn får plats i (alltså större än 28 kvadratmeter) och fast jobb. Men ibland vill jag bara skita i logiken och följa känslorna.
– En till fralla. En liten lillebrorsa till Frank som ska få heta Ragnar eller Herman.
- Ett jobb som är precis som jag vill ha det. Fotografera mycket. Stor frihet. Mycket fritid. Ha tid till hemmet, barnen och djuren. Skriva mycket.
 
 
3 dofter
 
– Mackes parfym som han bar den kvällen vi kysstes för första gången. Får fjärilar i magen när jag känner den luften. Den luktar Malmö. Varm augustikväll. Hade precis sett Timbuktu på en liten liten scen. Snott Vimmerby Pilsner och blivit fulla. Åkt taxi hem. Sen vi två ensamma fast ändå inte i en trång soffa.
– Frank. Han doftar underbart. Brukar snusa i hans nacke.
– Bebisar. Kanske är den bästa doften som finns?
 
 
2 saker du aldrig gjort
 
– Fått näsblod.
– Köpt ett designerplagg.
 
1 plats du har hånglat på
– Colosseum
 
 
Lista snodd, och modifierad, av Elsa Billgren.
 


Kommentarer
Hanna

Sitter här hemma och dör en aning!!! VILL OCKSÅ HA EN SVART FRALLA SOM SKA HETA FRALLAN. Samt en svart mops som ska heta Wellington och vi ska vara världens bästa och tuffaste gäng. Åh.

Svar: Du kommer inte att ångra dig om du köper en fransk bulldogg :) Världens finaste hundras. Så knäppa! Mopsar vet jag inte så mycket om men de är ju lite likadana. Egna liksom. :)
Felicia - Frankofil

2013-04-07 @ 19:56:19
URL: http://benjaminochjag.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0