bucketlist?

Något jag är glad över
 
Att vi idag skriver på kontraktet för vår alldeles egna bostadsrätt! Vi bor i den redan nu (andrahand) men nu har vi alltså köpt den av vår hyresvärd Marie (en väldans bra hyresvärd!). Och den 3 oktober är det "inflytt", det vill säga alla hennes grejer ska ut (vi har dock köpt soffan, tvn och sängen) och våra grejer ska in!!! Vi planerar tapetsering och jag har tagit upp min stringhylla som ska upp på vägen ÖGONABÖJ. Hyllor i köket ska upp, vi får ett förråd så alla våra onödiga prylar som vinterjackor, resväskor, gammal kurslitteratur, sommarskor med mera med mera slipper trängas i lägenheten! Mitt horn ska upp, vi ska köpa bokhyllor, tvbänk, större säng (som småningom), tavlor ska spikas upp på väggen, hatthyllan ska bytas, mattor ska köpas, min nyinköpta sänglampa (kuben!) ska monteras etcetera etcetera. Sa jag att jag längtar?!! Att jag gör!!
 
 
Såhär såg det ut första kvällen i denna lägenhet. Nu har vi köpt den, känns för jäkla bra!

Såhär såg det ut någon månad efter.

Så här såg det ut i våras
 
Något jag längtar efter

Se ovan!
 
Något jag oroar mig över

Frank har haft diarre i helgen, men det har blivit lite bättre efter skonkost (fisk och ris) samt en medicin som heter Pro-Kolin. Det är dock inte helt bra. Detta oroar mig (som allt som inte är som det ska på Frank).
 
Frank leker med en annan fralla i Västervik
 
Något jag gör just nu

Just nu kokar jag ris och fisk till Frank. Att skippa torrfodret vid lös avföring ska tydligen vara bra.
 
Något jag irriterar mig på

Som vanligt irriterar jag mig på människor som inte förstår feminism och ordet hen. Att hen ska provocera folk så fruktansvärt, det har jag svårt att förstå. Jag tycker att det är ett oerhört praktiskt ord och använder det så ofta jag behöver i text. Jag använder det inte särskilt mycket i tal, men jag ska bli bättre på det. Ett nytt ord behöver vänjas in i det svenska språket och då tycker jag att det är väldigt fel att stora tidningar som DN ska förbjuda ordet. Vad tjänar ett förbud? Omodernt är vad det är..
 
Något jag avundas

Människor som har ett extrajobb! Jag letar för tillfället, kanske något slött, och vill verkligen jobba extra. Främst för pengarna såklart.
 
Något jag väntar på
 
Kort sikt: att riset ska bli kallna så Frank kan få sin mat. Lång sikt: Bebisar, hus, bo på landet och en massa djur. Gärna hästar, getter, höns, kaniner och hundar.
 
 
Något jag tampas med

Lite larvligt kanske, men just nu: att Frank har fått för sig att han vill gå upp på tvbordet. Egentligen finns det INGET av intresse där, några ljus och en fjärrkontroll. Men Frank ska upp dit till VARJE pris. Försöker få honom att undvika det. Det är inte särskilt bra när vi ensamtränar Frank! Vi vill inte gärna komma hem till ett fördärvat hem.. haha. Men å andra sidan skyndar vi långsamt när det gäller ensamhetsträning. Vår valp ska bli en trygg valp och då tycker jag att man bör vara försiktig. Förvisso kan det skilja sig åt från individe till individ, men en hund är en flockmedlem och tycker att det är jobbigt att vara ifrån sin flock. Om man då har tvingat hunden att bli lämnad ensam för tidigt kan det sätta spår senare. Det längsta vi har lämnat Frank är en halvtimme, men nu är han väldigt trygg med att bli lämnad ensam. Det var han inte när han var fyra-fem månader. Då pep han när vi gick. Förvisso sov han när vi kom tillbaka (kanske tio minuter senare) men han blev överlycklig och släppte oss inte med blicken sedan. Nu när vi lämnar honom för en stund i tvättstugan kanske, då tittar han knappt på oss när vi går, piper inte när vi stänger dörren och hälsar inte överdrivet när vi kommer. Lilla killen har blivit stor, men jag är glad att vi har skyndat långsamt.
 
Något jag vill göra

Idag: spela sims, hehe. I framtiden: ha eget företag/vara frilans, kunna bestämma arbetstider själv och kunna ha med Frank på jobbet.
 
Såhär kan man se ut en vinterdag om man har tights som åker ner och någon med systemkamera råkar stå redo bakom (Marcus!).
 
 
/Felicia
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0