Franks första år - Del 2.

Juli
  • Min familj kom tillsammans med farmor och farfar. Sedan stannade min lillebror kvar i flera dagar extra och Frank var överlycklig. 
  • Frank var med in i sin första butik.
  • Vi var i Brostugan alla fyra och åt god mat och spelade minigolf.
  • Adrian följde med till veterinären och vi upplevde det värsta besöket. De skulle ta prover på knölen och Frank skrek och var jättejätteledsen. Nu så här i efterhand ångrar jag att jag inte stod på mig när det gällde lugnande..
  • Sedan åkte jag, Adrian och Frank till Vimmerby.
  • Frank fick leka med mammas och pappas grannes chihuahua.
  • Frank spelade kort med "morfar Janne".
  • Jag började känna att det började bli kontroll på dagarna. Oron fanns inte där lika mycket och kisspölarna var mycket färre.
  • Sedan började tre veckors semester i Vimmerby.
  • Frank åkte longboard.
  • Jag, Macke och Frank åkte till Västervik där Frank för första gången fick leka med en annan fralla.
  • Vi åkte båt ut till en ö där Frank fick springa runt! Mysigt!
  • Frank tog även sitt första (ofrivilliga) dopp. Han ramlade i en liten vattenpöl. Sedan valde han dock att hoppa i sjön självmant. Dock inte så länge.
Frank leker med min lillebror Adrian.
 
Äta middag på restaurang.
Leka med chihuahuan Chanel.
Spela kort.
Dagarna blev enklare.
Semester!
Frank på longboard.
Frank med annan fralla.
Åka båt.
Värma sig hos "mormor" efter dopp.
Frank och Adrian. <3
 
Augusti
  • Vi började cykla med Frank i korgen. Gick superbra! Tills våren tror jag vi får köpa en vagn därbak istället.
  • Myste fortfarande i Vimmerby och hade fortfarande semester. Frank älskade det.
  • Vi besökte Astrid Lindgrens Värld en dag. Frank tyckte att fåglarna var det allra roligaste.
  • Vi åkte hem till Stockholm igen och Macke började jobba.
  • Adina kom på besök.
  • Frank fortsatte att sova på konstiga sätt.
  • Augusti avslutades med en resa hem till Vimmerby igen.
 
 
September
  • Jag skulle börja skolan igen efter tre månaders ledighet så vi började leta efter en dagmatte.
  • Frank började hos Bea och Tanja i Solna och trivdes superbra. Att få leka med bästa kompisar hela dagarna var bara roligt.
  • Men jag saknade Frank massor.
  • Vi gick på långa promenader.
  • Gosade massor.
  • Och åkte hem en gång till Vimmerby.
  • Annars var september en ganska lugn månad för oss.
  • Frank spårade efter kantareller.
  • Han var även på en hockeymatch för första gången. Min bror spelade och Frank älskade det.
 
Del 3 kommer!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0