Andra advent

Hur och med vilka kommer du att fira jul i år?
 
Vi gör som vi alltid har gjort. Grötfrukost hos farmor och farfar med kusinerna på pappas sida. Sedan hem och fira med familjen och sedan på kvällen kommer mormor och morfar, mina morbröder och min enda kusin på mammas sida. Nytt för i år är att Marcus ska fira med oss, och Frank såklart, kommer bli den bästa julen någonsin. Juldagen firas med Mackes familj i Linköping.
Hos farmor och farfar.
 
Morfar och lillkusin Isabella.
 
 
Vad önskar du dig i julklapp?

Jag önskar mig lite retro inredningsprylar och ett par mörkblåa dr Martens. Svenskt porslin går också alltid hem, i år önskar jag mig Rörstrands mon amie!
Svenskt porslin: Agneta, Dorothy och under Agneta ligger Pyro!
Förra årets julklappar.
 
Vilken är den bästa jullåten?

Jag älskar ju Julen är här med Tommy Körberg. Men en live-version av Fairytale of New York med Håkan Hellström och Plura är min absoluta favvo.
 
Vilken är den bästa julfilmen?

Love Actually.
 
Vad ska du ha på dig på julafton?

I år ska jag bära en klänning som jag har fyndat på en loppis i Järfälla. Den är svart med långa armar i spets och en vippig kjol.
Förra årets outfit.
Vad är det bästa på julbordet?

Mini-kroppkakorna!
 
Minikroppkakor och prinskorv.
Hur julpyntar du?

Jag vill gärna ha så mycket som möjligt. Sörjer lite att vi inte får plats med en gran här hemma.. Men jag gillar blommor, och arrangemang med kottar, mossa osv. Alla små jultomtar här hemma är second hand-fyndade och givetvis åker Mackes farmors julbonad upp på väggen.
 
Vad ger du bort i julklapp?

Jag har faktiskt nästan handlat färdigt mina julklappar. I år har jag beställt ALLT från nätet, supersmidigt. Men det jag ger bort i år är en blandning av diy (doityourself), designprylar, traderafyndat och välgörenhet. Till de som redan har saker i överflöd brukar jag alltid ge något till välgörenhet. Tidigare har jag gett getter från unicef. I år har jag valt att köpa klappar från Stadsmissionen. Ett tips!
 
Vad är det bästa med julen?

Att få åka hem till Småland och fira läänge med familjen.
 
Bästa julgodiset?

Rocky Road!
 
Rocky Road. Typ den bästa uppfinningen ever.
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0