Tjuvad lista.

Känner du dig lycklig och glad nu när vintern är här?
 
Jaaa! Imorgon är det första december, äntligen. Vi har redan julpyntat, köpt julklappar och införskaffat två stycken chokladkalendrar och en styck hundjulkalender till frallan.







 
Vad kommer bli ditt mest använda plagg i vinter?
 
Köpte ett par skor på kampanjpris på Intersport för någon vecka sedan. 299 kronor, värt. Dessa.
Annars köpte jag en jättefin klänning på Myrorna för några veckor sedan. En ljusblå med vita prickar från märket fröken söt.
 
Vad gjorde du vid den här tidpunkten för ett år sedan - hur såg ditt liv ut?
 
Då pluggade jag kriminologi på Stockholms Universitet. Lärde känna Mia, bland annat. Drömde om en fransk bulldogg och en egen lägenhet. Hade bott ihop med Marcus i typ tre månader.
 
 
Vad gör du om dagarna egentligen?
 
Ja, just nu är jag hemma med sjuk valp. Det är inte så himla kul faktiskt.. Annars pluggar jag journalistikprogrammet på Södertörn, med inriktning samhällsstudier. Jag har valt sociologi, så just denna terminen är det sociologi som står på schemat.
 
Vad ska du ha för frisyr?

Som jag har nu ungefär. Trivs i lugg.
Vad lyssnar du på för musik?

Just nu: julmusik hela dagarna. Annars är jag inte mycket för musik faktiskt.
 
Vad läser du?

Kurslitteratur och en feminist-bok jag hittade i en reahög på Harrys Bokhandel i Flemingsberg. Köpte dock två Gardell-böcker på Erikshjälpen i Spånga som jag tänkte hugga in på i jul. Eller Katarina Wennstams två böcker om våldtäkt. Hmm..
 
Senast tre inkomna sms?

Hemma måndag förmiddag, check! Från Marcus.
Hemma måndag förmiddag, check! Från Marcus. Igen. Råkade antagligen skicka två sms.
Han vill väl upp? ;) Från Marcus.
 
Vad var bäst med sommaren?
 
Frank, såklart. Att han blev vår. <3
 
 
Vad var sämst med sommaren?

Att jag var fattig, på grund av jobbade inte. Men vafasen, så fattig var jag inte. Hade sparat pengar. Men vi kan väl säga såhär. I september var jag fattig.
 
Senast köpta plagg?

Hmm. Tror det var en spetsklänning på en loppis i Järfälla för typ tre-fyra veckor sedan.
 
Ditt bästa skönhetstips inför hösten?

Jag är verkligen inte rätt person att svara. Men, ta mycket promenader. Le. Var ute i snön. Busa och skratta. Jag och Macke busar minst en gång per dag. Fast då blir Frank jämt svartsjuk och vill vara med. Sötisen.
 
Hur ser du på framtiden?

Den blir som den blir. Men ljust tror jag. Vill ha en hästgård, bo på landet, ha en massa djur och barn, gifta mig med Macke och så vidare.
Lista snodd från bloggspace, något modererad.
 
 
 
 


Kommentarer
Hanna Karlsson

Härligt inlägg! :-)

2012-12-01 @ 06:12:24
URL: http://hannafialotta.blogg.se/
Alice

Hej! Fin blogg du har:) och fin hund! Kul att veta att du pluggar journalistik. Jag själv blev färdigt med Medie-och kommunikation utbildning i somras, dock läserr lite kurser forfarande. I vilken universitet läser du?

Svar: Hej, tack och tack! Vad kul! Jag läser på Södertörns högskola. Började läsa journalistik med inriktning sociologi i januari 2012. Innan dess läste jag kriminologi på Stockholms Universitet och innan dess läste jag lite strökurser på distans i bland annat litteraturvetenskap och kreativt skrivande. :) Vart läste du?
Felicia - Frankofil

2012-12-06 @ 20:19:59
URL: http://frallanallan.wordpress.com/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0